sunnuntai 31. heinäkuuta 2011

Tuliaisia kesälomalta

Lomamatkani suuntautui eteläiseen Suomeen, lasteni luokse ja ulkomaillakin, Tshekin Prahassa  kävimme.Toiveenani oli löytää lomamatkalta tuomisia Willa Stiinaan ja tokihan löytöjä teinkin.

Prahasta, löysin metalli kapustoja ja pannun alustan jotka olivat koruiksi kai tarkoitettu.
Porvoosta  hauskat kesä lipokkaat.
Vääksystä tein loisto löytöjä niin viherhuoneeseen kuin keittiöönkin.
Sieltähän löytyi myös vanhat valokuvatkin.
Ihanat aarteet, nuo pienen pienet sokerikko ja kermakko on miniäni hopeasavesta tekemät.

Willa Stiinaan olen etsiskellyt ruokailutilan kalustoa ja nyt löysin mieluisat tuolit ainakin.  Eikäpä siellä ole ollut silityslautaakaan jonka myös Vääksystä löysin.   Kaunista valkoista, joskin tuolinpäälliset taitavat saada uuden kankaan. Kaikille  hyville löydöilleni on paikat  Willa Stiinassa jo odottamassa.   

maanantai 13. kesäkuuta 2011

Sähkötöiden harjoittelua

Minulle on luvattu, puolison toimesta Willa Stiinaan sähköt/valaistus syksyllä.
Odottavan aika vaan on niin pitkä, ja koska viherhuoneeseen oli  valaisin hankiituna, päätin itse harjoitella moisia puuhia.

Eikä se niin vaikeaa ollutkaan!
 






Varsin tunnelmallista, vai mitä?   
Kuin elokuun ilta hämärässä. 
Melkein voi kahvin tuoksun nenässän tuntea.







Viherhuoneen valaistus toimii patteri mekanismilla, mutta Willa Stiinaan tulee vallan verkkovirtaiset valaisimet kunhan syksyyn ennätämme.

sunnuntai 12. kesäkuuta 2011

Uusia löytöjä ja sinivalkoisia näpertelyjä.


Willa-Stiinan keittiöstä on puuttunut mieluisat aterimet, jotka löysinkin yllättäen Huuto.netistä.
Siellä oli myynnissä paljon ihania tavaroita ja huonekalujakin, joista joku oli nyt luopumassa.
Kuvakehys, jossa vanhan ajan hääpari komeasti poseeraa oli myös sellainen
etten malttanut jättäähuutamatta.
Joskopa kesälomamatkalta, löytäisin ruokaluhuoneeseen  kaluston, niin pääsisin kattauksia loihtimaan.




 Jo aiemmin löysin kivoja ohjeita, ihanista nukkekotiblogeista, ja niitähän on pitänyt kokeilla.
 Tuloksena kovin sinivalkoista, keittiöön resepti kirjasen kuin patalappustenkin osalta.
 Ja vääntyihän se vispiläkin  mustekynän jousesta...hauska idea!

lauantai 28. toukokuuta 2011

Vanhempia tuotoksiani lisää

Tässäpä Käs`puoti jonka tein myös jo monta vuotts sitten.
Sain vanhoja viinipullolaatikoita joista sitten yhdestä Olga-Martan Käs`puoti syntyi.
Kannen aukaisemalla pääseekin sisään.
Huomaattehan ihanat vanhat pitsiverhot jotka pelastin pitsilakanasta.
Taitaa olla Isoäitini virkkaamat.




Siellä Olga-Martta pitää pientä kotiompelijan puotia, seuranaan Kissa-äiti,
pienen pentunsa kanssa.
Kassapöytä on tehty vanhan penaalin toisesta puoliskosta.
Ja itse Olga-Martta on minun oma tekemä.

Vanhempia tuotoksiani.

Kaivelin esille pari vanhempaa tuotostani ja laitanpas nekin teille tutkittavaksi.
Nämä kaksi laatikkoa/ miniboxia olen tehnyt jo monta vuotta sitten.
Muistelen, että tämän vitriinin tein Ikeasta ostamastani boxista.
Huonekalut on koottu kirpparilöytöjä tuunaamalla (tuunaaminen on ollut muodissa jo silloin).


Kirjanhyllyn tein silloin löytämästäni vanhasta puupenaliista.
Toinen puolisko siitä löytyykin seuraavasta, eli Käs`puodista.
Tuoli on myös kirpparilöytö ja kuvakehyksen tein vanhasta napista.
Vitriinin tapetti on aitoa vanhaa, 30-luvulta olevaa tapettia.
                 Tapetti on alkujaan Isovanhempieni entisestä huvilasta (rakennettu 1932), josta myös muita  vanhoja paperitapettirullia ilokseni  löysimme.
Samaa tapettia löytyy nyt tietysti Willa Stiinassa.










lauantai 21. toukokuuta 2011

Kevät tuli uuteen viherhuoneeseenkin.


Tiili kivijalka, puulattia, kukkaruukut, istutuspöytä ja avautuva ovi, niistä se viherhuoneen teko alkoi. Ja nyt olikin koe ja uudiskäytössä loistava Äitienpäivä  lahjani, pöytäsaha  täältä.Se toi kyllä helpotusta suoriin (ja kulmienkin) sahauksiin! Vielä on hakusessa siemenpussit, josko vaikka kivat printit jostain löytäisin?Ja syksyyn mennessä viherhuone saa kyllä oikeat valotkin, tunnelmaa tuomaan.



Kalusteet tekee kodista kodin


Vihdoin oli aika kaivella jo aiemmin keräämäni  huonekalut esille ja etsiä niille paikat. Tila asettaa haasteensa, mutta niin vaan kaikki tarpeellinen paikkansa löysi. Suurin osa näiden tilojen huonekaluista on Hong Kongista ja varmaan osaa niistä vielä tuunailen. Vuodevaatteet jo mieleisekseni ompelin. Mattoja ja verhoja tilat vielä kaipailee, mutta ne tulee aikanaan, kuten odotetut asukkaatkin omine henk.koht. tavaroineen. ;)